Sunday, May 3, 2009

KENALI AHMAD MASLAN, KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA....!!!

Hari ini dua buah akhbar iaitu mStar Online dan Mingguan Malaysia telah mengupas dan menganalisa mengenai Ahmad Maslan, Ketua Penerangan UMNO Malaysia juga merangkap Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Saya tertarik dengan tulisan dalam akhbar-akhbar ini dan secara tak langsung mereka telah menggambar Hj Ahmad Maslan bakal mewarisi kerusi penting UMNO dalam tempoh 5 tahun akan datang.


Saya berpandangan yang sama dan saya berpendapat bintang beliau hanya cerah di peringkat nasional tapi sebagai Menteri Besar Johor dimasa akan datang...... laluannya sukar...!!! Dia terpaksa berdepan dengan pengaruh Hisyammudin Tun Hussein Onn.

Walaubagaimanapun sdr Ahmad Maslan yang saya kenali semasa BTN sejak 1990 adalah seorang yang disiplin tinggi, kerja kuat dan tidak pernah kenal erti putus asa. Dan Najib tahu dengan baik bagaimana nak 'guna pakai' orang macammana ni..... sama seperti Mustapha Mohamad sebelum ini.
Namun begitu.... kemana Ahmad Maslan pergi....... darah yang mengalir dalam tubuhnya adalah 'darah Anwar Ibrahim'....!!! Dan saya ulangkan sekali lagi disini....Najib Tun Razak tahu bagaimana nak 'urus' orang begini....!!!!


BERITA DARI MSTAR; Satukan kaum Melayu berpecah empat antara fokus Ahmad Maslan..!!

BERITA DARI M MALAYSIA: Cabaran untuk Ahmad Maslan...!!!

BERITA DARI NST: Lessons learnt from a good debate...!!!






4 comments:

Reformis Jalanan said...

ahmad maslan.. kalau darahnya sama dgn darah anwar ibrahim, maka dia ni seorang yang berbahaya!

onn said...

UMNO dia tak jaga ulamak...tapi dia perguna ulamak. Maksudnya dia perguna golongan yg ada agama untuk hentam orang agama.

Mudah saja nak jaga orang yg ada agama ni..... berikan 'dunia' pd mereka..!!!

Oleh itu hanya orang beristiqamah yg berjaya dlm cabaran ini...!!!

Dan 'darah ANWAR' adalah perkataan simbolik....!!! Hanya yg tahu saja yg tahu...!!!

Reformis Jalanan said...

yup..UMNO mempengaruhi golongan yang ada agama untuk menghentam orang agama. contohnya membawa masuk anwar ibrahim pada 1981, akhirnya umno berjaya membuatkan anwar memusuhi pas.

onn said...

.....termasuklah Allayarham Dato' Asri Muda, Ustaz Nakhaie Ahmad dan juga beberapa pimpinan kerajaan perpaduan PAS 2007....!!!