Monday, January 19, 2009

PRK KUALA TERENGGANU: LUAHAN ISI HATI SEORANG PEMIMPIN UMNO...!


Berikut SMS yang saya terima dari seorang pemimpin UMNO yang saya kenali:

"Hati dan jiwa ini masih mahu berkata dan terus berkata akan nasib UMNO/ BN esok, lusa dan seterusnya. Berbagai faktor dan alasan yang diperkatakan tentang tewasnya calon UMNO/BN dalam PRK akan datang.

Biarlah calon yang bertanding ditentukan dari : "Suara Rakyat Majoriti" atau "Suara Rakyat Suara Keramat" seorang demi seorang pemimpin UMNO/BN ditolak oleh rakyat selepas PRU 12 bermula dengan Permatang Pauh dan kini Kuala Terengganu.
Bagaimana pula tuntutan rakyat apabila mereka mahukan calon Perdan Menteri Malaysia dan Timbalan Perdana Menteri datangnya dari rakyat...? Kita makin berfikiran global/glokal yang merentasi batasan kaum dan agama. Mungkin ahli UMNO boleh menerima pemimpin yang rosak moralnya namun tidak kepada rakyat seorang Presiden UMNO bertanggungjawab kepada 3 juta ahlinya namun PM memimpin 28 juta rakyatnya.

Kesimpulan... disini letaklah calon-calon yang bertanding dalam PRK masa hadapan datangnya dari "RESTU RAKYAT" serta saya bertegas sekali lagi UMNO/BN jangan gunakan lagi Jentera Kerajaan bahkan menabur perbagai "UPAH TERKEJUT" kepada rakyat, bertarunglah.... atas konsep parti lawan parti agar UMNO/ BN dilihat Jujur, Gagah, Amanah, Keramat dan perkasa kepada rakyat. WASSALAM. WIP.

No comments: