Thursday, August 27, 2009

KELUHAN ORANG UMNO.......!!!

Menarik...!!! Mari kita dengar apa kata mereka.....!!!!


Kata mereka, “Penyokong PAS atau PKR bila bangun pagi, berazam untuk tumbang kerajaan pimpinan UMNO. Mereka mencari isu, mengatur strategi meyakinkan rakyat menyokong perjuangan mereka”

Tetapi. Kata mereka lagi “Ahli UMNO pulak bila bangun pagi, dia tak tahu nak buat apa. Dia akan cari pemimpin UMNO dia nak bantai. Pertama dia menggeliat kiri dan kanan. Lepas itu dia teropong pemimpin UMNO bahagian, Ketua Pemuda, Wanita atau Puteri UMNO. Dia akan cari kesalahan pemimpin-pemimpin UMNO. Kalau ada kereta baru dia akan kata songlap duit projek. Kalau tak ada isu dia akan cipta isu.”

Itu cerita rakan blogger dari negeri Kedah. Blogger tersebut orang yang cukup berpengalaman dan pernah menjadi Setiusaha Akhbar kepada Menteri Penerangan dan Setiusaha Agung UMNO satu ketika dulu.

Semasa di Permatang Pasir cerita seorang mak cik jual nasi ayam.

“Nasib baiklah anak saya kerja swasta, dapat gaji RM5000. Dapatlah Mak Cik beli rumah dan beli kereta secondhand. Gerai ini pun anak yang belikan. Gelang ditangan mak cik ni pun hasil titik peluh anak.”

“Kalau harap bapaknya, 50 tahun jadi orang kuat UMNO. Semua menteri berkawan dengan dia. Menteri datang rumah sampai lenguh tangan mak cik masak. 50 tahun tunggu, apa pun tarak. Habuk pun tarak. Lepas satu menteri, datang satu menteri UMNO beri janji manis. Yang pak cik dapat penyakit kencing manis. Kesian suami aku. Lebih baiklah sekarang. Tenguk pak cik tu kerja potong ayam. Ada juga pendapatan, daripada pasang poster dan gambar dengan menteri. Dah penuh rumah tu dengan gambar menteri”

No comments: