Thursday, April 8, 2010

Shahrizat ingat semua orang tua gila duit….

Aku tak faham kenapa Shahrizat nak ucap takziah pada warga tua di Pulau Pinang, inilah bila dah tak hormat pada orang, orang hidup diucapkan takziah.

Shahrizat ingat semua orang dalam dunia nie umno agaknya, yang makan duit dengan lauk pauk.  Kami tak kelapaq lah.  Ingatan dan kasih sayang tu yang penting, bagi sebab ada muslihat mana ada berkat – dunia hina – akhirat merana.

Kerajaan PR Pulau Pinang baru usia berapa tahun?  Itupun dah boleh bagi RM100.  Tapi Shahrizat lupa, BN perintah Pulau Pinang berapa lama?  Apa yang orang tua dapat?  Yang hari-hari keluar dalam rancangan Bersama Mu tu sapa? Semua orang sokong pakatan rakyat ke? 

Inilah dia bila seorang Menteri menilai harga diri dan maruah manusia dengan ringgit.  Guan Eng bagi bukan sebab kat Pulau Pinang ada pilihanraya, nak beli undi atau nak ajak orang datang dengar ceramah seks dari BN, tapi Guan Eng bagi sebab dia prihatin, kerajaan PR prihatin.

Oklah kalau RM100 tu sikit… berapa BN boleh bagi?  Pakcik dan makcik tu bukan kesah berapa RM depa dapat, tapi yang mereka kesah ialah mereka dihormati, diingati dan dikasihi…
Apalah Shahrizat, murah sangatlah takziah you.

Shahrul Peshawar

http://shahrulpeshawar.wordpress.com

No comments: