Wednesday, June 24, 2009



WACANA:

DSAI TELAH MELAHIRKAN 5000 'ANWAR' DI KUIS....!!!!

"KUIS, (Kolej Universiti Islam Selangor) akan dijadikan contoh sebuah Universiti memerdekakan pemikiran mahasiswa dan diangkat kualiti pendidikannya untuk dijadikan 'Gedung Ilmu' yang terbaik di Malaysia." Begitulah ungkapan DSAI dalam WACANA malam tadi dihadapan lebih kurang 5000 mahasiswa yang tekun mendengar pidato sebagai suntikan semangat betapa perlunya akan perubahan (Islah).



Anwar juga menekankan betapa akhlak dan akidah perlu dipertahankan, kejahilan dan prasangka perlu dijauhi sebagai tunjang untuk mahasiswa atau anak muda melakukan kearah perubahan.

Ahli Parlimen Permatang Pauh juga menegaskan anak muda khususnya mahasiswa supaya rajin membaca buku agar pemikiran tidak dijajah dan hendaklah yakin melaksanakan sesuatu serta bertanggungjawab.
WACANA ini disusuli dengan soaljawab termasuk soalan bagaimana DSAI mampu bertahan hingga ke hari ini dan bagaimana Kerajaan Pakatan Rakyat dibentuk...!

Akhir sekali DSAI mengalu-alukan pihak KUIS menjemput Pimpinan Kerajaan Pusat hadir dalam WACANA seumpamanya dengan syarat semua soalan mahasiswa hendaklah dijawab.

WACANA berakhir dengan laungan TAKBIRR.....RR dan Laungan REFORMASIII.... oleh semua mahasiswa yang hadir dalam Dewan Besar yang penuh sesak seramai lebihkurang 5000 orang.


No comments: